GODZINY OTWARCIA RESTAURACJI

WT-CZW: 12:00 - 20:00
PT: 12:00 - 21:00
SB: 11:00 - 21:00
ND: 11:00 - 20:00
PON: nieczynne

Godziny otwarcia w okresie świąteczno-noworocznym:

  • Wigilia (24.12.2019) - nieczynne
  • I Dzień Świąt (25.12.2019) - nieczynne
  • II Dzień Świąt (26.12.2019) - otwarte w godz. 12:00-18:00
  • 30.12.2019 (poniedziałek) - wyjątkowo czynne w godz. 12:00-20:00
  • Sylwester (31.12.2019) - nieczynne (zamek dostępny tylko dla uczestników balu)
  • Nowy Rok (01.01.2020) - nieczynne
  • Trzech Króli (06.01.2020) - wyjątkowo czynne w godz. 11.00-20.00
Warownia
Pszczyńskich Rycerzy
Zamek, imprezy, restauracja

FAQ

Zobacz najczęściej zadawane pytania przez naszych Gości. Może znajdziesz tutaj odpowiedź, której szukasz. Jeżeli masz wątpliwości, skontaktuj się z nami. Z chęcią pomożemy.

Spis treści:


WSTĘP I GODZINY OTWARCIA

Czy Warownia jest czynna codziennie?

Dni i godziny otwarcia zamku mogą ulegać zmianie w zależności od trwającego sezonu. Aktualne informacje o godzinach otwarcia Warowni zawsze zamieszczamy w zakładce Kontakt. W przypadku całkowitej rezerwacji lokalu, informujemy o tym z wyprzedzeniem na stronie www (komunikat w górnym pasku i aktualność) oraz na Facebooku.

Czy wejście do Warowni jest płatne?

Aby wejść do zamku, należy 10 zł wymienić na żeton - warowny dukat o tej samej wartości. Dukat to nasza wewnętrzna waluta. Dukatem można zapłacić w restauracji za dowolne danie lub napój z menu albo zachować go sobie na pamiątkę. Dla dzieci do lat 14 (tj. przed dniem 15. urodzin) nie trzeba wymieniać 10 zł na dukata. W przypadku imprez biletowanych, cenę biletu podajemy na podstronie z danym wydarzeniem.

Gdzie wymienię 10 zł na dukata?

10 zł na dukata wymienia giermek (animator) przy bramie wejściowej Warowni.

Czy zawsze wymieniam 10 zł na dukata podczas wejścia?

Tak. Wchodząc do Warowni, należy 10 zł wymienić na 1 dukata, którym można zapłacić w restauracji. Wyjątek stanowią imprezy biletowane/polecane (m.in. Sylwester, Andrzejki, Babski Sabat, Dzień Dziecka). Cenę biletu można sprawdzić na podstronie z danym wydarzeniem.

Czy muszę wymienić 10 zł na dukata dla każdego dziecka?

Obowiązek wymiany 10 zł na dukata dotyczy tylko nastolatków w wieku 15-17 lat i osób dorosłych. Dla dzieci, które nie ukończyły 15 lat, nie trzeba wymieniać 10 zł na dukata.

Nie zamówiłem nic z menu. Czy mogę oddać dukata?

Dukat podlega zwrotowi wyłącznie w sytuacji, gdy po wejściu do Warowni okaże się, że nie ma wolnego stolika, a Ty nie będziesz chciał czekać ani zachować dukata na wizytę w innym terminie.

Wymieniłem dukata, ale nie ma wolnych miejsc. Czy mogę go oddać?

Oczywiście. Gdy zabraknie miejsc w restauracji, a nie chcesz poczekać na wolny stolik ani zachować dukata na wizytę w innym terminie, poproś kelnera o wymianę dukata na 10 zł albo udaj się do animatora przy bramie wejściowej.

Czy za dukata mogę zapłacić kartą?

Niestety, nie.

Chcę tylko skorzystać z placu zabaw. Czy muszę posiadać dukata?

Tak. Obowiązek wymiany 10 zł na dukata dotyczy każdego Gościa w wieku 15 lat i starszego niezależnie od tego, czy zechce zasmakować w warownych daniach, czy tylko spędzić miło czas z dzieckiem na średniowiecznym placu zabaw. Przy czym dla dziecka, które nie ukończyło 15 lat, nie trzeba wymieniać 10 zł na dukata.

Nie mogę znaleźć pracownika wymieniającego dukaty. Co robić?

Animator wydający dukaty stara się być zawsze dobrze widoczny i dostępny dla Gości. Gdy pada silny deszcz, wchodząc do Warowni, znajdziesz go w specjalnym pomieszczeniu po prawej stronie bramy wejściowej.

Czy mogę wejść do Warowni z psem?

Niestety, nie. Na terenie całej Warowni, tj. w salach zamku, na podgrodziu i na Polu Bitewnym obowiązuje zakaz wprowadzania zwierząt. Zakaz dotyczy również psów małych i noszonych na rękach. Rozumiemy odczucia zarówno właścicieli czworonogów, którzy nie mogą wejść na teren Warowni, jak i osób, które są przeciwne obecności zwierząt w restauracjach. Zakaz wprowadzania zwierząt wynika ze specyfiki samej restauracji i organizowanych w niej atrakcji oraz potrzeb odwiedzających nas Gości. Więcej informacji o przyczynach tej regulacji można uzyskać u menedżera zamku.

Otrzymałem Zaproszenie Podarunkowe. Czy muszę wymienić 10 zł na dukata, by je zrealizować?

Nie, Goście z Zaproszeniem Podarunkowym są zwolnieni z obowiązku wymiany 10 zł na dukata.


DOJAZD I PARKING

Jak dojechać do Warowni autem?

Warownia znajduje się przy DK-1 w Pszczynie (kierunek Katowice -> Bielsko-Biała). Zachęcamy do skorzystania z mapy dojazdu.

Czy mogę dojechać do Warowni komunikacją publiczną?

Zalecamy udać się pociągiem na Dworzec PKP w Pszczynie, a stamtąd taksówką do Warowni. To ok. 2,5 km, czyli średnio 6-7 minut jazdy. Z dworca można też do nas dojść spacerem (ok. 45 minut).

Gdzie mogę zaparkować auto?

Bezpośrednio przy restauracji znajduje się duży, prywatny parking, bezpłatny dla naszych Gości.

Czy macie stojaki na rowery?

Tak, znajdują się na naszym parkingu.

Przyjeżdżam busem/autokarem. Gdzie mogę zaparkować?

Często gościmy grupy zorganizowane, dlatego nasz parking jest dostosowany do potrzeb busów i autokarów.


REZERWACJE I IMPREZY

Jak zarezerwować stolik?

Rezerwacje stolików przyjmujemy tylko telefonicznie pod numerem: 322150118 wewnętrzny 1. Możesz też wypełnić formularz na stronie internetowej, jednak nie stanowi to potwierdzenia rezerwacji. W przypadku skorzystania z formularza na stronie, prosimy czekać na odpowiedź zwrotną. Na wiadomości mailowe przesłane w weekendy odpowiadamy w poniedziałki, stąd preferujemy kontakt telefoniczny.

Wysłałem maila z prośbą o rezerwację stolika, ale nie dostałem odpowiedzi. Co teraz?

Samo wysłanie maila lub wypełnienie formularza na stronie nie stanowi potwierdzenia rezerwacji. Aby mieć pewność, że stolik będzie na Ciebie czekać, poczekaj na naszą odpowiedź lub od razu skontaktuj się z nami telefonicznie: 322150118 wewnętrzny 1. Na maile przesłane w weekend odpowiadamy w poniedziałki.

Czy mogę zarezerwować stolik przez Facebooka?

Niestety, nie. Aby dokonać rezerwacji, prosimy o kontakt telefoniczny: 322150118 wewnętrzny 1.

Wybieram się na imprezę weekendową. Czy muszę rezerwować stolik?

Nie, rezerwacja nie jest obowiązkowa, jednak jest zalecana, ponieważ w weekendy odwiedza nas bardzo wielu Gości. Wcześniejsza rezerwacja daje Ci pewność, że o wskazanej godzinie stolik będzie na Ciebie czekać. Wystarczy do nas zadzwonić: 322150118 wewnętrzny 1 – najlepiej dzień wcześniej.

Kiedy odbywają się u Was animacje?

W każdy weekend w Warowni organizujemy imprezy tematyczne, pełne animacji dla dzieci i dorosłych. Animacje odbywają się przez cały dzień w godzinach otwarcia zamku (nie ma konkretnego, godzinowego programu), jednak najwięcej zabaw czeka zwykle w porze obiadowej (13:00-16:00).

Gdzie odbywają się weekendowe animacje?

Animacje odbywają się głównie na I piętrze Warowni (Sala Rycerska). Na dzieci czekają rozmaite scenki, stanowiska z zabawami oraz duży stolik plastyczny. Na parterze (Sala Mieszczańska) zwykle tańczą dwórki i rycerze, a animatorzy organizują quizy przy stolikach. Jest tu ciszej niż na I piętrze – zgodnie z prośbą Gości, którzy w weekend chcą posilić się jadłem w spokojniejszej atmosferze. W związku z tym, że w weekendy odwiedza nas bardzo wielu Gości, zachęcamy do wcześniejszej rezerwacji stolika, zwłaszcza na Sali Rycerskiej.

W sezonie wiosenno-letnim oraz jesienią, gdy pogoda jest sprzyjająca, animacje odbywają się w także na podgrodziu, czyli terenie wokół Warowni. Wybrane imprezy (np. Dzień Dziecka) organizowane są w plenerze - na Polu Bitewnym. Na podgrodziu i Polu Bitewnym nie ma możliwości rezerwacji stolika.

Gdzie znajdę programy poszczególnych imprez weekendowych?

Imprezy weekendowe zwykle nie posiadają szczegółowych programów. Opis imprezy wraz z listą przewidywanych atrakcji znajdziesz na podstronie z danym wydarzeniem.

Jak zapłacić za bilet na imprezę?

Najpierw skontaktuj się z nami, aby potwierdzić dostępność miejsca. Następnie dokonaj wpłaty na nasze konto, zwracając szczególną uwagę na tytuł przelewu. Dane do wpłaty: Bank Millennium S.A., nr konta 21 1160 2202 0000 0002 0292 4814. Nazwa odbiorcy: Warownia Pszczyńskich Rycerzy. Tytuł przelewu: nazwa i dzień imprezy, ilość biletów, imię i nazwisko osoby zamawiającej, np. "Mikołajki, dzień II, 2 bilety, Jan Nowak".

Kupiłem bilet na imprezę, ale nie mogę pójść. Czy mogę zrezygnować?

Tak, jednak zwrócimy Ci: 80% wpłaconej kwoty, jeżeli chęć rezygnacji zgłosisz na min. 30 dni przed imprezą lub 50% ceny, jeśli zrezygnujesz na min. 14 dni przed imprezą. Jeżeli do wydarzenia pozostało mniej niż 2 tygodnie, zwrot (50% ceny) otrzymasz na kartę podarunkową.

Impreza jest dla dzieci od 5 r.ż. Czy mogę zapisać młodsze dziecko?

Niestety, nie. Wymóg ukończenia 4 lat związany jest z planowanymi atrakcjami. Bardzo prosimy o niezapisywanie młodszych dzieci, ponieważ nie będą mogły uczestniczyć w zabawach.

Kupiłem bilet na imprezę dla dziecka. Czy jako opiekun też muszę wykupić bilet?

Nie. Opiekunowie wchodzą za 1 dukata (10 zł do wykorzystania w restauracji).

Czy dla niemowlaka też muszę kupić bilet? (dotyczy imprez biletowanych dla dzieci)

Nie. Dla maluszków w wózkach, które nie mogą jeszcze korzystać z atrakcji (do około roku), nie trzeba kupować biletu ani wymieniać 10 zł na dukata.


ORGANIZACJA IMPREZ

Ile kosztuje organizacja imprezy w Warowni?

Ofertę zawsze przygotowujemy indywidualnie, biorąc pod uwagę m.in. liczbę uczestników, czas trwania, preferowane menu czy ewentualne atrakcje. Aby uzyskać wycenę, bardzo prosimy o kontakt telefoniczny: 609820939 lub o wypełnienie formularza kontaktowego. Możesz również przesłać nam swój numer telefonu, np. mailem albo w wiadomości na Facebooku – oddzwonimy i porozmawiamy o szczegółach.

Jaką imprezę mogę zorganizować w Warowni?

Praktycznie każdą, w salach zamku lub w plenerze – pod gołym niebem albo pod wiatą, niezależnie od liczby i wieku uczestników. Najczęściej organizowane są u nas wesela, przyjęcia rodzinne, imprezy firmowe, koncerty, studniówki oraz turnieje rycerskie.

Czy mogę zorganizować u Was kameralne spotkanie dla kilku osób?

Oczywiście! Organizujemy zarówno małe, kameralne przyjęcia dla dorosłych i dzieci, jak również duże imprezy w całym zamku i plenerze.

Czy mogę zorganizować u Was duży event plenerowy?

Jak najbardziej! Dysponujemy Polem Bitewnym – ogromnym (niemal 1 hektar), zielonym terenem, który znajduje się w otoczeniu malowniczych, pszczyńskich lasów. Jego powierzchnia została profesjonalnie przystosowana do organizacji dużych eventów. Na Polu Bitewnym może się bawić nawet 2000 osób, ale do jego rezerwacji wystarczy już 100 uczestników. Posiadamy również elegancką wiatę, dostosowaną do organizacji wszelkiego rodzaju imprez plenerowych. Pod zadaszeniem o powierzchni 240 m2 bez problemu zmieści się około 300 osób.

Czy mogę zarezerwować całą salę lub zamek na wyłączność?

Tak. Dopasujemy ofertę do Twoich potrzeb.

Chcę zorganizować wycieczkę dla przedszkolaków/uczniów. Gdzie znajdę ofertę?

Po szczegóły zapraszamy tutaj. W celu przygotowania oferty, prosimy o kontakt telefoniczny: 609820939 lub o przesłanie nam swojego numeru telefonu - oddzwonimy. Na maluchy czeka w Warowni moc atrakcji: walki rycerzy, nauka średniowiecznego rzemiosła, żywe lekcje historii i wiele więcej.


MENU I CATERING

Jak długo muszę czekać na zamówienie w restauracji?

Wszystkie potrawy przygotowujemy na świeżo z najwyższą starannością, dlatego czas oczekiwania na dania w lokalu wynosi zwykle ok. 30-40 minut. W weekendy, gdy odwiedza nas bardzo wielu Gości, czas ten może się wydłużyć. Mamy nadzieję, że liczne atrakcje umilą Tobie i Twoim bliskim czas oczekiwania na strawy.

Czy mogę zmienić dodatki w daniach głównych?

Zwykle nie ma z tym problemu.

Czy oferujecie menu sezonowe?

Tak. Średnio co 1-2 miesiące możesz zakosztować w zupełnie nowych, sezonowych przystawkach, zupach, daniach głównych i deserach.

Czy Warownia jest dostosowana do potrzeb najmłodszych?

Na maluszki czekają m.in. stylizowane krzesełka do karmienia, menu dziecięce, wewnętrzny kącik plastyczny oraz ogromny plac zabaw na podgrodziu zamku. Dla rodziców niemowląt przygotowaliśmy miejsce do przewijania.

Czy dowozicie jedzenie?

Oczywiście. Oferujemy usługi cateringowe na obszarze Pszczyny i miast ościennych. Do 15 km od naszej restauracji dowóz jest darmowy. Zamówienia realizujemy dla min. 10 osób. W naszym menu znajdziesz obiady, kolacje, lunche, śniadania, kanapki, tartinki oraz napoje.

Jak zamówić catering?

Zamówienia należy składać telefonicznie u konsultanta ds. cateringu: 609 195 909.